Abstract Paintings

Modern realism, sometimes called naturalism, in the arts is generally the attempt to represent subject matter truthfully, without artificiality and avoiding artistic conventions, or implausible, exotic, and supernatural elements. Realism has been prevalent in the arts at many periods, and can be in large part a matter of technique and training, and the avoidance of stylization. Here some modern work with that typical abstractism by the naiver realistic artist Fredy Heinsius, recognizable by naive colors and symbolic images. Prices and conditions follow below.

F. N. Heinsius, Remodern Art, Glas-in-lood No.6. Glass-inlead No.6

F. N. Heinsius, Naar een deur van glas. Into the door of glass

 F. N. Heinsius, Rode blokken met hemeltrappen. Red cube with stairs in heaven

   F. N. Heinsius, No. 4 naar Mondriaan 1918. No. 4 with black left after Piet Mondrian

F. N. Heinsius, Rood, blauw en zebra. Red, blue and zebra

F. N. Heinsius, Hemelramen Kantoor. Windows Office

F. N. Heinsius, Diagonalen Rood, blauw, lijn, punt. Diagonals Red, blue, line, point

F. N. Heinsius,  Een Blauw Raster, 2020.  A Blue Window

F. N. Heinsius, Een rode in een blauwe balk. A red bar in blue

  F. N. Heinsius, Beweging naar Hans Ebeling Koning, Zonder titel 2005. Move after Hans Ebeling Koning

F. N. Heinsius, Blauw onderstreept door lijnen van grafiet. Blue underlined in graphite

F. N. Heinsius, Abstractie naar Victor Pasmore, Abstract 1963. Abstraction after Pasmore


F. N. Heinsius, Geel op blauw in zwartwit op rood. Yellow in blue in bw on red


F. N. Heinsius, Primair roodblauw en natuurlijk grijsgroen afgerond. Primary and natural colors in shape

F. N. Heinsius, Primair overzicht met niet-primair groen. The primary and green

   F. N. Heinsius, Blauw op zwart op rood op natuur. The primary on the natural color  

F. N. Heinsius, Primair versus non-primair in visgraat motief. The (non) primary in fishbone pattern

   F. N. Heinsius, Afgerond paars balanceert op hemels blauw. Purple in shape balances on heavenly blue

F. N. Heinsius, Vierkanten goud, zilver en zwart. Squares of gold, silver and black

F. N. Heinsius, De natuurlijke kunst met goud. The natural art with gold

   F. N. Heinsius, Remodern Art, Een lood-constructie naar Jan Wolkers. A construction in lead after Jan Wolkers

F. N. Heinsius,  Abstract stilleven koffiekan naar Klaas Gubbels. Abstract stillife coffeepot after Klaas Gubbels

 
F. N. Heinsius, Verzameling driehoeken vormt parallellogram en kubus. The triangle forms geometry

F. N. Heinsius, De driehoek die ruimte toont. The triangle shows space


   
F. N. Heinsius, Kubuslijnen. Cube lines

F. N. Heinsius, De kubus transformatie. A cube transformation

   F. N. Heinsius, Drie hemelramen openen gouden deuren. Three heavenly windows open up golden doors

F. N. Heinsius, Oranje met klein perspectief. Orange in light perpective

F. N. Heinsius, De Telecom architect in rood. The Telecom architect in red
   F. N. Heinsius, Verstrengelde wolkers-kleuren met wit. The struggling colors in white

   F. N. Heinsius,  Verstrengelde wolkers-kleuren met zwart. The struggling colors with black
   
F. N. Heinsius, Monetair goud in perspectief. The monetary gold at perspective

  F. N. Heinsius, Quasi-monetair Goud  Telecom Microchip SIM-kaart. Quasi Monetary Gold Telecom Micro-SIM


F. N. Heinsius, Primaire constructie op indigo. Primary construction on indigo

F. N. Heinsius, Vierkanten goud, zilver en zwart. Squares of gold, silver and black


F. N. Heinsius, Vierkanten en zeshoeken bruin en groen. Multiple squares brown and green


F. N. Heinsius, Zacht wit in zwart en geel. Soft white in black and yellow

F. N. Heinsius,  Hemelweg naar Piet Mondriaan, Compositie no. II 1913. Road in heaven after Piet Mondrian

   F. N. Heinsius, Vakstroken Geel Blauw No. 3 naar Mondriaan 1918. Surface strokes yellow blue

F. N. Heinsius, Hemelsblauw met grauw. Heavenly blue wit gray


   F. N. Heinsius, Hemelsblauw in perspectief. Heavenly blue in perspective

F. N. Heinsius, Hemelramen naar Piet Mondriaan, Compositie no. II 1913. Window after Piet Mondrian

F. N. Heinsius, Het primaire blok. A primary cube

F. N. Heinsius, Abstracte driehoeken in halfgeleiders. Abstract corners in semiconductors

 F. N. Heinsius, Abstracte fantasie. Abstract phantasy

 F. N. Heinsius, Vierkanten No. 2 naar Piet Mondriaan, Zelfportret 1918. Squares No. 2 after Piet Mondrian

F. N. Heinsius, Verzakte kubus toont 4de dimensie tijd. Skewed Cube shows 4D Time


  F. N. Heinsius, Een primair landschap. A first landscape

  F. N. Heinsius, Een abstracte Microchip SIM Only-kaart. Abstract Micro-SIM Only Card


  F. N. Heinsius, Bang voor zwart, geel en grijs? Afraid for black, yellow and gray?

  F. N. Heinsius, Piramide doet een blok in prismakleuren. Pyramid does a cube

  F. N. Heinsius, Opgang in Egyptische Tempel Horus in Edfu. Upway in Egyptian Temple Horus at Edfu

  F. N. Heinsius, Een kubistische piramidische vis. Cubism: A mathematic fish

   F. N. Heinsius, Witte zeshoeken in kleur. White six suares in color

F. N. Heinsius, Een primair landschap. A first Landscape

F. N. Heinsius, Deur in primair landschap. A door in red land

F. N. Heinsius, Glas-in-lood No.4. Glass-inlead No.4

F. N. Heinsius, Glas-in-lood No.5. Glass-inlead No.5

F. N. Heinsius, Remodern Art, Glas-in-lood No.7. Glass-inlead No.7

F. N. Heinsius, Raster met kleuren. Scale of color

F. N. Heinsius, Primaire schildering. Easy coloring


 F. N. Heinsius, De primaire hoek & ribbe. A primary corner & cube side

F. N. Heinsius, Een zware primaire constructie. A heavy construction

F. N. Heinsius,  Naar Juan Gris I, The Fruit Bowl 1914. No. 1 After Juan Gris

F. N. Heinsius,  Naar Juan Gris II, The Fruit Bowl 1914. No. 2 After Juan Gris

F. N. Heinsius, Edelstenen in zwartwit. Juwels in blackwhite

F. N. Heinsius, Smaragd valt hier uit de lucht. Falling Smaragd as if it were nothing

 F. N. Heinsius, Deur naar een andere wereld. A door into space

  F. N. Heinsius, Een abstracte wand. Abstract wall

F. N. Heinsius, Een abstracte verzameling bijeen. Abstract into one



 F. N. Heinsius,  Geometrisch masker naar Juan Gris, The Fruit Bowl 1914. Geometric Mask after Juan Gris

F. N. Heinsius, Het symbolische poppetje. The symbolic pumpkin

KIA KUNSTHANDEL charges prices for small works starting by 475 euros and large works begin at 2,450 euros. Ask for info on one of your favourites. KIA Kunsthandel is related with the Museum Of Modern Art Amsterdam (MOMA) and the Museum Of Wodern Art Amersfoort (MOWA). Amsterdam is in Unesco's World Heritage List. For more information on the art collection see their website. The historic Keizersgracht, Herengracht and Prinsengracht were built in the 17th century. It comprises a network of canals with houses and gardens. An example of town planning unique in the world. Museum houses with Rembrandt and Vermeer, the Rijksmuseum, the Van Gogh Museum, the Heineken Brewery, and the Museum of Modern Art, are well-known. Amsterdam is the capital of the Netherlands known for its artistic heritage, canals and narrow houses with legacies of the 17th-century Golden Age. Discover Amsterdam from the water in a regular or candlelight canal cruise, by tram, metro and train. But biking for rent is the key to the city character. Find Yellow Bike. Stop by the famous police office for inspector De Cock (Keizer, Den Koninghe, Prins, De Graaff, etc.) in Detective Baantjer in the Warmoesstraat. See the Olympics 1928 Stadium in Amsterdam-Zuid and the red light district also for the relaxation coffeeshop.

KIA KUNSTHANDEL устанавливает цены на небольшие работы от 475 евро, а на большие работы – от 2450 евро. Попросите обмен на один из фаворитов. KIA Kunsthandel связан с Музеем современного искусства Амстердама (MOMA) и Музеем современного искусства Амерсфорта (MOWA).